Sider

26.7.14

My Summer Vacation Must Brings (the chub rub)

Mens jeg render rundt i Barcelonas smukke gader er der nogle ting, som med sikkerhed ligger i min kuffert! Jeg har ikke ret mange ting, som jeg bare SKAL have med mig på ferie, men nogle ting vil og kan jeg simpelthen ikke undvære. Her taler vi for eksempel en mascara og en ansigtscreme, som giver god fugt - men særligt de to ting her, står allerøverst på "must bring"-listen:

English:
While I'm walking around the beautiful streets of Barcelona you can be sure to find a few carefully picked out items in my suitcase. I don't have a lot of things that I HAVE to bring, but I've got a few things that I just have to bring with me. We're talking about mascara and a moisture cream for my face - things like that. But especially these two things are on my "must bring"-list: 



Kender du også til det dér med at dine lår klistrer sammen i sommervarmen og bliver røde og irriterede og bare gør virkelig, virkelig ondt? Det kan altså virkelig ødelægge en hvilken som helst ferie (eller en hvilken som helst dag i det hele taget). De korte shorts tager jeg kun med på sommerferier, hvor jeg har planer om at have bare ben under mine kjoler eller nededele, men "babycremen", som jeg kalder den har jeg med mig, så snart jeg skal være væk hjemmefra - vinter eller sommer. 

Shortsene her køber jeg i Føtex. De er faktisk fra deres shapewear-linje og det er meget rart, at de sidder lidt ekstra godt fast. Det bedste af det hele er dog, at de på grund af deres korte ben dækker det område, hvor mine lår kan lide hinanden lidt for godt - og jeg slipper for smerten! Hurra! De koster omkring 80 kr. og holder ikke i en evighed, men jeg vil ikke undvære dem og jeg har ikke fundet et bedre alternativ endnu.

Hvis uheldet alligevel er ude (og det kan altså godt ske, når man går rundt dagen lang), så har jeg mit hemmelige våben: "babycremen", som egentlig er til børns røde numser. Jeg har købt min billigt i Tysklands grænsehandel og der er altså penge at spare. Men du kan også købe luksusudgaver hos Apoteket i form af La Roche Posay Cicaplast Balm (som jeg har købt en enkelt af, men den er forsvundet i mit rod - typisk!). 

Pas på du ikke hjem med zinksalven, for det er ofte den der er nemmest at finde i landets supermarkeder - men det virker altså ikke nær så godt! Til gengæld skal du sikre dig at cremen indeholder pantothenol/panthenol - den virker godt på sart hud og du kan også købe salve med det i på apoteket. 

Da jeg var yngre snakkede jeg aldrig rigtig om det her problem - og jeg vidste heller ikke, hvad jeg skulle gøre for at løse det. Jeg troede egentlig jeg nærmest var alene med det og var flov over at nævne det. Andre gode tips, som jeg har benyttet mig af igennem tiden er vaseline og kartoffelmel og en enkelt gang har jeg viklet et tørklæde om det ene lår, så de ikke kunne gnide sammen, i mangel af bedre. Men med tiden fandt jeg ud af, at rigtig mange kvinder oplever det her og at det faktisk sker uanset tøjstørrelse. Det handler bare om at lårene mødes tilpas meget på midten. Og vi kan da ligeså godt tale højt om det og dele hinandens tips, ikke? Jeg ved i hvert fald, at mine korte shorts og min "babycreme" har reddet mange ferier efterhånden! 

Har du også gode tips mod "the chub rub" og røde lår? 

English:
Do you know the feeling; sticky thighs in the summer heat that gets red and soar - the chub rub? It can hurt like I don't know what and will spoil any vacation (or any day, to be excact). I only bring  the shorts on summer vacation where I plan on having bare legs under my skirts or dresses, but the "baby creme" I bring with me when I'm going somewhere - winter or summer. 

The shorts are from a local super market and is part of their shapewear line and I like that they hold a little more tightly on to my thighs and stomach. But the best part is that the short legs on them make sure to cover up the area on my thighs that usually like eachother too much to not stick together all the time. The cover up means I almost never really feel the chub rub. Yay! 

If I'm unlucky though and end up with red painful thighs I have my secret weapon with me; the baby creme, which is actually meant for red diaper butts. I bought mine for almost no money just across the Danish boarder in Germany, but you can choose luxury versions too like the Cicaplast Balm from La Roche Posay (I bought one last year but I somehow lost it). 

Make sure you buy a cream that contains pantothenol/panthenol - it's made for delicate and skin and works great. 

When I was younger I hardly ever spoke of this problem and didn't know what to do to make it better. I thought I was the only one experiencing the pain and I was embarresed to talk about it. With time I found out that a lot of women know of this problem and that it happens to women no matter what size they are - it only have to do with how the thighs meet in the middle. So why not talk about it and share our greatest tips? I know that my short shapewear shorts and my baby cream work wonders and they have saved a lot of vacations by now. 

Do you have any great tips to deal with the chub rub? 

1 kommentar:

  1. Jeg bruger også et par sorte shorts, hvis jeg ved, at jeg skal gå langt med bare ben. Jeg kan klare et kort stykke, men efter noget tid begynder mine lår altså også gøre ondt. Babycremen har jeg ikke hørt om før, men det er altid godt med flere gode tips :D

    - Sara // www.sarasskab.blogspot.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...