Sider

1.7.14

An update from a life (of a pregnant thesis student)

Måske har du undret dig over, hvorfor jeg ikke poster billeder af det tøj, jeg har på særligt ofte længere - ja, faktisk generelt: hvorfor bloggen står lidt ekstra stille for tiden. I så fald skal du bare lige læse med her, så finder du svaret! Med det samme vil jeg gerne sige, at jeg faktisk gerne vil gøre det oftere - og lad så det være mit mål for sommeren. Skal vi ikke sige det? Hvis målet ikke bliver indfriet, så er der stadig en grund til det - og forklaringen følger her! Og samtidig give en lille update om, hvad der sker i mit liv.

Jeg sidder med min næse i mit speciale næsten hele tiden. Og jeg er sådan en sær type, der faktisk skriver bedst herhjemme, så jeg kan se nyheder i TV, når jeg har lyst. Så jeg kan lave mig en iskaffe, når jeg har lyst (for efter jeg er blevet gravid kan jeg ikke længere lide varm kaffe). Så jeg kan sætte musik på og skråle mine frustrationer og tunge tanker ud. Så jeg kan tage en middagslur, hvis jeg får brug for det og så kan jeg putte mig i et hjørne af sofaen med tæppe og stakkevis af notater og bøger. Det er bare sådan det fungerer bedst for mig. Så det er begrænset hvor meget jeg kommer ud. Måske lige for at gå i Fakta eller noget lignende. Men det kan jeg altså sagtens gøre uden at gøre noget ud af mig selv. Og jeg har nok tænkt: hvor tit gider man så se på den slags outfits på bloggen? Ja, jeg spørger bare. 

English:
Maybe you've been wondering why I haven't been posting a lot of outfits lately - maybe you've been wondering more generally; why have I been so quiet lately? In that case; keep on reading 'cause you just might find the answer. I want to start by saying that I want to blog more often again, I really do. Lets make it a goal for this summer, shall we? And if I don't reach this goal there'll be a reason for that too - and I'll explain more here. And at the same time give you an update on my life. 

I'm working on my thesis most days, most of the time. And I'm one of those weird persons that writes better at home. At home I can watch the news when I want to. I can make myself an ice coffee when I want ('cause since I've become pregnant I no longer like hot coffee). I can listen to music and sing out loud to get my frustrations out when I need it. I can take a nap when I need it and I can make myself comfortable with a blanket and mountains of books and notes. That's just how it works best for me. So I don't get out much. Maybe I'll go and buy milk or something like that, but it's not like I'll make a big deal out of that when it comes to my look. So most of my outfits are just quite boring and practical and comfortable - and I was thinking; do people really want to see that on my blog?

Skirt - Junarose / Top - Nanna XL / Cardigan - Zhenzi / Sneakers - Nike

Med det sagt, så har jeg også altid elsket, når bloggere ikke nøjes med at vise outfits fra weekendens festlige begivenheder. Billeder fra hverdagen er mindst, hvis ikke langt mere(!), ligeså spændende at kigge med på. Og netop derfor lokkede jeg min kæreste med ud igår aftes, for jeg syntes faktisk, at jeg havde smidt et ret lækkert hverdagsoutfit sammen. Og det skal da også med på bloggen! Selvom resten af mig bare skriger: "Hun har da siddet begravet i specialet hele dagen, hva'?". Men det er jo også okay, for sandheden er jo, at det lige netop var dét jeg havde lavet hele tiden. Og hvis ikke min hverdag skal med på bloggen, hvad skal egentlig så? 

Så det her er altså mig, der prøver at huske mig selv på, at hverdagen er den, der har brug for allermest inspiration - også selvom det ikke altid er vanvittigt inspirerende ting jeg finder på at smide over hovedet. Men jeg lover hermed, at I får lov til at se mere! Hvis I altså gider? Er det alt for kedeligt?

Og for lige at runde det hele af: Tiden går stærkt herude i den virkelige verden. Dagene forsvinder lynhurtigt, mens jeg sidder og knokler derudaf. Jeg forsøger at arbejde mig lidt foran i hele processen, fordi det bliver presset sidst på efteråret; der kommer jeg til at være højgravid midt i en specialeslutspurt. Det har jeg gjort mig mange tanker om, men jeg tror, at jeg er kommet frem til, at det nok skal ordne sig, hvis jeg vil. Og det vil jeg! Det går umiddelbart ret godt med specialet, hvis jeg skal sige det selv. Det går i hvert fald fremad og det må være det vigtigste. 

Og hvad angår graviditeten, så er det en sjov størrelse at skulle svare på. Jeg ved jo ikke, hvordan det føles, når det går godt - for det her er jo første gang for mig! Men jeg tror altså, at det går godt. Jeg har det i hvert fald fint og lige om lidt skriver vi uge 20, som byder på scanninger og lidt af hvert. Det er simpelthen så spændende! Og det betyder jo også, at jeg så er halvvejs. Vildt!

English:
With that being said I've always loved it when bloggers not only showed me outfits from special occasions. Photos from everyday life are just as, if not even more(!), inspiring to watch. And that's why I had my boyfriend take this photo last night. I really liked that outfit, even though I had just thrown it on to feel comfortable. But I really liked it - so why not put it on the blog? Even though the rest of me screams: "She's been stuck with her thesis all day!" But that's okay, 'cause you know what? I was! And if my everyday life and outfits shouldn't make it to my blog, what should?

So this is me trying to remind myself (and you) that everyday life also needs inspiration and I will find inspiration in it (I hope you will too) even though I might not always wear the most inspiring looks. But I promise I will show you more! If you want to see it? Or is it simply too boring?

And to sum all of this up; time goes by fast out here in the real world! The days dissapears before they start and I'm just trying to work as hard as I can. I'm trying to work ahead, because I know it'll get really tough when Autumn arrives; I'll be really pregnant by then and trying to finish my thesis at the same time. I've been thinking a lot about that but I think I've figured it out; it'll work out if I want it to. And I do! I think my thesis os doing allright - at least I'm doing progress and that's what matters, right?

And the pregnancy? I never quite know what to answer, 'cause since it's my first time doing this I don't know how it's supposed to feel. But I think it's going pretty well too. I'm doing good and soon I'll be 20 weeks pregnant which means I'm halfway there. Crazy right?

4 kommentarer:

  1. Nyd din gravuditet og nyd at du givet vis kan bruge dit tøj og ikke nødvendigvis skal ud efter graviditets tøj. Det er nemlig. Ret begrænset i store størrelser. Taler af erfaring ☺ blev her i maj mor til en dejlig dreng. Pøj pøj med specialet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tanja!
      Mange tak for din besked - jeg skal gøre mit bedste for at nyde den! Jeg er selv ret spændt på hvor længe jeg kan blive ved med at passe mit tøj, men fordelen med plus size tøj er jo heldigvis, at der er rimeligt med plads i. Jeg krydser fingre for at det ikke går helt galt - og jeg har i hvert fald tænkt mig at prøve at blive ved med at gå i pænt tøj ;) Nu må vi se, hvad der sker!

      Og TILLYKKE med din dreng!

      Og hvad angår specialet; så tak! Jeg får nok brug for lidt ekstra pøj, så jeg tager imod med kyshånd. Tak! ;)

      Slet
  2. Anonym10.7.14

    Hej Malene! Du har en rigtig dejlig blog! Aaaand that would be the end of my attempts at Danish, unfortunately all I can do is crappy Swedish ;) Anyway, I'm new to your wonderful blog and I'm hooked and I certainly don't mind seeing normal everyday life in blogs, along with normal, everyday clothes! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jenni! Tusind tak!
      You did well in Danish though ;) Thank you for your comment and welcome to my blog! I'm glad you like it and that you don't mind about everyday posts. Now all I need to do is to get better at posting stuff, right? ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...